miércoles, 15 de septiembre de 2010

els Community Manager

Dins les crisis sempre hi ha qui assegura que veu brots verds, una llum al final del túnel. El 2010 segueix sent un any de recessió econòmica, però també iniciem una nova etapa amb moltes esperances. I encara que l’atur sacseja cada dia l’actualitat, també trobem novetats que poden convertir-se en la nostra futura feina.

Avui vull parlar d’una nova professió que farà parlar molt i, sobretot, generarà centenars de nous llocs de treball. Els Community Manager. Probablement a molts us sona a xinès, i d’altres estareu familiaritzats en aquests termes. Segurament perquè Infojobs n’està ple d’ofertes per aquest nou perfil professional. Però anem per parts.

Qui són els Community Manager? Els Community Manager són els encarregats de dissenyar una estratègia de comunicació per una marca, un producte o una empresa a la xarxa. S’han convertit en autèntics imprescindibles a les corporacions més importants, ja que són aquells qui vetllen perquè l’empresa estigui del tot actualitzada a Internet. I és que el definitiu assentament de la tendència 2.0. ja ha arribat, Internet compta amb usuaris que participen activament en el seu desenvolupament. Intercanvien informació, hi pugen fotos i vídeos, escriuen blogs i actualitzen constantment els seus perfils socials a Twitter o Facebook. Un carro al qui la majoria ja s’hi ha pujat.

És per aquest motiu que les empreses s’han de posar les piles si volen aconseguir l’atenció d’aquests usuaris. Internet permet classificar millor els targets comercials i abraçar una gran quantitat de clients potencials del teu producte. I a més, les estratègies socials del marketing 2.0. són molt econòmiques, i se li ha de treure profit.

Els Community Manager doncs, es dediquen a aprofitar al màxim aquesta tendència per enfortir l’empresa per la que treballen. I han de tenir molta cura perquè Internet també és un risc: un error pot arribat a tota la humanitat en qüestió de minuts, i això és fatal. S’ha d’estar atent. Els anomenen també gestors de la xarxa, perquè el web 2.0. implica estratègies més humanes, més treballades, més intel·ligents i acurades. La promoció i l’SPAM impliquen el risc de desgastar el nom d’una marca, o fins i tot que el públic acabi rebutjant-te per pesat. La humanització del marketing passa, doncs, pel filtre del Community Manager.

Una nova professió doncs que ha arribat al mercat amb molta força, i que si us interessa i esteu apunt, podeu aprofundir-hi. En seguiré parlant!

No hay comentarios:

Publicar un comentario